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Digitales Seminar

Trauma-Informierte CBT

Ein Rahmen für die Integration von affektiven, narrativen und weiteren Ansätzen

Sprecher:
Robert Lusk, PhD
Dauer:
5 Hours 07 Minutes
Sprache:
Präsentiert in EN, Untertitel in EN, ES, DE, IT und FR, Handouts in EN, ES, DE, IT und FR
Copyright:
20 Jul, 2022
Produkt-Code:
POS059009
Medientyp:
Digitales Seminar

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Beschreibung

Your clients impacted by trauma fall into negative self-thoughts, harsh worldviews and every new experience becomes a part of them through a distorted lens.

Trauma-Informed Cognitive Behavioral Therapy (TI-CBT) has the power to prevent your clients from spiraling further and further…

It’s time to get the training to harness one of the most effective treatments ever developed to treat one of the most common problems in your office. Expert training in TI-CBT from Rob Lusk, PhD, will teach you to hone your CBT skills and apply them to challenging client presentations.

You’ll walk away from this training with the concrete skills to:

  • Structure client sessions with a trans-diagnostic framework
  • Apply concepts from Cognitive Processing Therapy, Prolonged Exposure & more
  • Learn specific techniques from Mindfulness, Somatic & Affective Therapy
  • Disempower negative core beliefs & compensatory behaviors

All this while exploring real client case studies throughout each step of learning TI-CBT.

Transform your client’s thoughts, lives and your career. Register now!

Kredit


Kredit zum Selbststudium

This self-study program consists of 5.25 clock hours of continuing education instruction. Credit requirements and approvals vary by country and local regulatory bodies. Please save the course outline, the certificate of completion you receive from the activity and contact your local regulatory organization to determine specific eligibility and requirements. 



Handouts

Sprecher

Robert Lusk, PhD's Profile

Robert Lusk, PhD Related seminars and products


Robert Lusk, PhD, hat seine Karriere der Arbeit mit Traumaüberlebenden und ihren Familien gewidmet und bietet Schulungen und Beratung für Eltern, Militärfamilien und Fachleute zu Themen wie Trauma, Erziehung von Kindern mit besonderen Bedürfnissen, Bindungsstörungen, psychotrope Medikamente, Wiedereingliederung nach Einsätzen und psychiatrische Störungen. In den letzten 26 Jahren war Dr. Lusk klinischer Direktor bei The Baby Fold. Dort entwirft und implementiert er neue Programme und bietet klinische Aufsicht, Beratung und Kontrolle für alle Behandlungsprogramme der Einrichtung.

Dr. Lusk absolvierte ein Vollzeitpraktikum am Brentwood Veterans Administration Medical Center in Los Angeles, wo er sich auf die Behandlung von PTBS bei Kriegsveteranen konzentrierte. In den letzten 30 Jahren hat er Veteranen und andere erwachsene Traumaüberlebende betreut, geschult und behandelt.

Dr. Lusk unterrichtet auch Kurse an der Illinois Wesleyan University und ist seit über 30 Jahren aktiv an der Traumaforschung beteiligt, einschließlich Studien zur Wirksamkeit von Behandlungsansätzen und zu kognitiven und schulischen Auswirkungen von Traumata. Er hat mehrere Zeitschriftenartikel und Buchkapitel über das Verständnis und die Behandlung von Traumata veröffentlicht.

Dr. Lusk erwarb seinen Master- und Doktortitel in klinischer Psychologie an der Universität von Kalifornien in Los Angeles und wurde in einer Vielzahl von Interventionen ausgebildet, darunter Trauma-fokussierte kognitive Verhaltenstherapie, das Modell der Bindung, Regulierung und Kompetenz (ARC), kollaborative Problemlösung, Paar- und Familientherapie, vertrauensbasierte Beziehungsintervention und Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR).


Offenlegung der Sprecher:
Finanziell: Dr. Robert Lusk unterhält eine Privatpraxis und hat ein Arbeitsverhältnis mit der Illinois Wesleyan University. Er ist ein Berater für The Baby Fold. Dr. Lusk erhält von PESI, Inc. ein Honorar für Vorträge und Tantiemen für Aufnahmen. Er hat keine relevanten finanziellen Beziehungen zu nicht förderfähigen Organisationen.
Nicht-finanziell: Dr. Robert Lusk ist Mitglied der American Psychological Association.


Zusätzliche Informationen

Programm-Informationen

Zugang zum Selbststudium (nicht interaktiv)

Der Zugang zu diesem Produkt läuft nie ab.

 

Für eine detailliertere Übersicht, die auch Zeiten oder Zeiträume enthält, wenden Sie sich bitte an cepesi@pesi.com. ** keine Registerkarte "Zugang zum Selbststudium" verfügbar. 


Ziele

  1. Theorize foundations of TI-CBT.
  2. Apply concepts and interventions from TI-CBT to case study examples.
  3. Formulate treatment plans and progress based on therapy stages and PRACTICE model.
  4. Implement Trauma-Informed CBT strategies in session. 
  5. Integrate interventions from somatic, in vivo, mindfulness with cognitive and behavioral strategies.
  6. Build preventative and support factors to encourage post-trauma growth.

Gliederung

Foundations of TI-CBT 

  • History of CBT
  • Core assumptions of CBT
  • Mechanisms of change in CBT
  • Problematic core beliefs & doubt labels
  • The broad definition of “behavioral” in TI-CBT
  • Compensatory behaviors

The Transdiagnostic Approach, Core Regulation Issues, and the Universal Protocol

  • Transdiagnostic Approach and the Universal Protocol 
  • Core emotional regulation issues 
  • Universal Protocol (UP) & core skills 

Two main types of Post-Trauma Treatment 

  • Therapeutic interventions
  • Post-crisis interventions
    • Illustrative Example: Psychological First Aid (PFA)

TI-CBT: Conceptual and Research Basis

  • 3 Pillars of Trauma-Informed Care
  • TF-CBT: The “gold standard” for trauma treatment
  • American Psychological Association Clinical Practice Guideline for the Treatment of Posttraumatic Stress Disorder (PTSD) in Adults
    • Recommended models
      • Cognitive Processing Therapy
      • Prolonged Exposure Therapy
    • Suggested model: EMDR
  • Stages of Trauma Treatment applied to CBT
  • Assessment client readiness, apply screens & measures

What Do TI-CBT Models Have in Common? The PRACTICE Acronym  

  • P - Psychoeducation & Parenting skills (Stage One)
    • Cognitive Factors
  • R - Relaxation & coping techniques (Stage One)
  • A - Affective expression & regulation (Stage One)
  • C - Cognitive coping & processing (Stage One)
    • In CBT models, this is the majority of the focus (along with the narrative)
    • When the upsetting thought is accurate (often true for real-life problem areas involving basic needs), teach clients to create Action Plans to implement practical solutions
  • T - Trauma narrative & processing (Stage Two if needed)
  • I - In vivo (real life) exposure (Stage Two)
  • C - Conjoint parent/child sessions (All stages for youth)
  • E - Enhancing personal safety & future growth (Stage Three)

Diving into PRACTICE with Illustrative Case Examples 

  • Case #1: 14-year-old female sexual abuse survivor
  • Case #2: 35-year-old male who lost a child 

Building a Treatment Plan (including Interventions & Methods for Evaluating Progress)

  • Stage One
    • Psychoeducation Goal & Objectives
    • Parenting Goal & Objectives (Youth)
    • Emotion Identification & Expression Goal & Objectives
    • Coping Skills & Emotional Regulation Goal & Objectives
    • Healthy Thinking Goal & Objectives
  • Stage Two
    • Arousal Modulation Goal & Objectives
    • Trauma Narrative/Exposure Goal & Objectives
  • Stage Three
    • Enhancing Personal Safety Goal & Objectives
    • Planning for Future Triggers Goal & Objectives

Interventions for Parents of Youth Trauma Survivors 

  • Caregiver Emotional Control
  • Building Emotional Safety and Parenting Skills
  • Positive Discipline
  • Example: Family/Parent work in Case #1

Implementing Relaxation, Coping and Grounding techniques 

  • Behavioral and related strategies
  • Breathing retraining/controlled breathing
  • Movement-based strategies
  • Bruce Perry’s Neurosequential Model of Therapeutics
  • Using Props/The Comfort Kit (with examples)
  • Cognitive strategies
  • Distraction
  • Mindfulness practice
  • Problem-solving

Building Affective Expression & Regulation Skills

  • Identifying feelings
  • Expressing feelings
  • SUDs scales & Zones of Regulation

Correcting Cognitive Distortions

  • The 5-step process
  • Most common targets of cognitive processing
  • The Franklin Method

Examples of building regulation skills

  • Case #1
  • Case #2

Examples of cognitive work

  • Case #1
  • Case #2

Implementing Stage Two: The Trauma Narrative 

  • But first . . . Stage One additional components
    • Safety plans
    • Trauma-specific areas of focus
    • Case example: Sexual abuse-specific focus
    • Case example: Prolonged exposure for avoidance of triggers
  • Stage Two: Trauma Processing
    • Creating the trauma narrative
      • Methods
      • Process
    • When is your client done with Stage Two?
    • Example: processing trauma/trauma narrative in Case #1
    • Example: processing trauma/trauma narrative in Case #2

Implementing Stage Three: Enhancing personal safety & post-traumatic growth 

  • Stage Three components
  • Example: Stage Three in Case #1
  • Example: Stage Three in Case #2

Zielpublikum

  • Anwälte
  • Sozialarbeiter
  • Psychologen
  • Fall-Manager
  • Berater für Suchtfragen
  • Therapeuten
  • Ehe- und Familientherapeuten
  • Krankenschwestern
  • Ärzte
  • Physicians Assistants
  • Andere Fachleute für psychische Gesundheit
  • Other Healthcare Professionals

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