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Digitales Seminar

Wichtige Werkzeuge und Fähigkeiten für Frauen mit ADHS

Spezialisierte Beurteilung & umfassende Behandlungsstrategien

Sprecher:
Michelle Dougher Frank, PsyD
Dauer:
4 Hours 11 Minutes
Sprache:
Präsentiert in EN, Untertitel in EN, ES, DE, IT und FR, Handouts in EN, ES, DE, IT und FR
Copyright:
02 Aug, 2022
Produkt-Code:
POS059006
Medientyp:
Digitales Seminar

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Beschreibung

While it’s easy to miss an ADHD diagnosis in your female clients… these missed or late diagnoses can destroy your clients’ lives.

It doesn’t have to be this way… you can be a part of the solution.

Help your female clients by getting expert training that gives you concrete, how-to interventions to overcome biases in research, assessments, society and even your own perception of what ADHD symptoms “should look like.”

Join renowned therapist and author Michelle Frank, PhD and elevate your skill set in assessment, diagnosis and treatment of complex comorbidities particular to women. In this comprehensive training you’ll explore:

  • The impact of pregnancy, motherhood, PMDD, hormones & other biological processes on ADHD
  • How to help clients prevent risk factors like SUDs, domestic violence & more
  • Gender roles and how they influence perception of ADHD
  • Treating co-occurring conditions such as eating disorders, depression, suicidality & more
  • Redefining treatment goals to increase self-esteem and self-efficacy

Women with ADHD have gotten the short end of the stick for far too long… Sharpen your skill set and stop missing important cues!

Kredit


Kredit zum Selbststudium

This self-study program consists of 4.25 clock hours of continuing education instruction. Credit requirements and approvals vary by country and local regulatory bodies. Please save the course outline, the certificate of completion you receive from the activity and contact your local regulatory organization to determine specific eligibility and requirements. 



Handouts

Sprecher

Michelle Dougher Frank, PsyD's Profile

Michelle Dougher Frank, PsyD Related seminars and products


Dr. Frank ist eine klinische Psychologin, die derzeit im Enrich Relationship Center of Colorado im Großraum Denver praktiziert. Sie ist spezialisiert auf die Diagnose und Behandlung von ADHS, insbesondere bei Frauen. Sie ist gemeinsam mit Sari Solden, MS, Autorin des Buches A Radical Guide for Women with ADHD: Embrace Neurodiversity, Live Boldly, and Break Through Barriers. Zusätzlich zu ihrer individuellen klinischen Arbeit bietet Dr. Frank Paaren, die von ADHS betroffen sind, die Gottman-Methode an. Dr. Frank setzt sich leidenschaftlich für die Belange der Betroffenen ein und leistet regelmäßig Beiträge zu nationalen ADHS-Konferenzen und Hilfsprogrammen. Dr. Frank ist ehemalige Vizepräsidentin der ADDA - einer internationalen gemeinnützigen Organisation zur Unterstützung von Erwachsenen mit ADHS. Sie ist Mitglied von APSARD - The American Professional Society of ADHD and Related Disorders. Sie hat einen Abschluss von der Chicago School of Professional Psychology und der Marquette University.


Offenlegung der Sprecher:
Finanziell: Michelle Dougher Frank hat ein Beschäftigungsverhältnis mit dem Enrich Relationship Center of Colorado. Sie erhält Tantiemen als veröffentlichte Autorin. Michelle Dougher Frank erhält ein Vortragshonorar und Tantiemen Tantiemen von PESI, Inc. Sie hat keine relevanten finanziellen Beziehungen zu nicht in Frage kommenden Organisationen.
Nicht-finanziell: Michelle Dougher Frank ist Mitglied der Attention Deficit Disorder Association, der Children and Adults with ADHD und der American Professional Society of ADHD & Related Disorders.


Zusätzliche Informationen

Programm-Informationen

Zugang zum Selbststudium (nicht interaktiv)

Der Zugang zu diesem Produkt läuft nie ab.

 

Für eine detailliertere Übersicht, die bei Bedarf auch Zeiten oder Zeiträume enthält, wenden Sie sich bitte an cepesi@pesi.com  


Ziele

  1. Build competence in identifying possible ADHD in women to make any necessary referrals and/or provide basic psychoeducation to a client.
  2. Appraise the complexity of how ADHD presents in women.
  3. Assess 3 common areas of concern or distress/impairment for women with ADHD seeking therapy.
  4. Differentiate comorbid conditions from ADHD symptoms to apply appropriate treatment interventions.

Gliederung

  • ADHD in women is commonly misdiagnosed and dismissed
    • Prevalence & Presentation
    • Discrepancies in diagnoses
      • Historical underrepresentation in research
      • Biases in scales & persons 
      • Compensatory behaviors in girls – perfectionism
      • Hormonal challenges 
    • Impact of “later in life” diagnosis 
    • Prescription medication increases
    • ADHD in women in color
  • Symptom Presentation in Women
    • Qualitative and phenomenological vs quantitative differences 
    • Assessment – overcome traditional biases
    • Internalizing vs externalizing behaviors
    • ADHD “types”
      • “Space Cadet” 
      • “Chatty Cathy” 
    • Co-occurring conditions
      • Depression, anxiety, PMDD, eating disorders
  • Gender Roles & ADHD
    • Intersection of gender role constructs and ADHD challenges
      • Impact on executive functioning
      • Gender roles & the perception of ADHD
    • Motherhood
      • “How can I have children when…”
      • Increased EF demands and constraints 
      • Common challenges
        • Sensory overload
        • Boredom
        • Creating and maintaining structure, consistency
        • Organization, memory
        • Under- and over-stimulation
        • Asking for help
  • Hormones & ADHD
    • Estrogen & Dopamine
    • PMS & PMDD
    • Pregnancy & medication? 
    • Menopause
      • “Is this early-onset dementia?!”
    • Common interventions
  • Why Diagnosis & Treatment Matters - Risk Factors for Girls & Women with ADHD
    • Suicidality and self-harm
    • Low self-esteem
    • Unwanted pregnancy, STIs
    • Bullying, peer victimization
    • Domestic violence and abuse dynamics
    • Substance abuse 
    • Chronic pain, migraines, poorer health outcomes
  • Common Presenting Concerns
    • “The Emotional Legacy of ADHD”: Shame and Loss
    • Anxiety, depression, emotional dysregulation
    • Rejection sensitivity
    • Negative self-talk, poor self-concept 
      • “I’m too much and not enough”
    • Disordered eating, brain and body shame
    • Perfectionism, over-compensation becomes rigid
    • Relational impacts: Friendships, partners, motherhood
    • Academic and career concerns
      • What do I really want and how do I do it with ADHD?
    • Trauma
  • Treatment Considerations
    • Redefining goals
      • Functional vs symptom improvement
      • Becoming more of self vs becoming more neurotypical
    • Cultural considerations & intersectionality
    • Validation & Psychoeducation
    • Unravel internalized messages 
    • Addressing the emotional legacy of ADHD
    • Managing unhelpful thoughts, rumination
    • Assertiveness training
    • Emotional regulation work
    • Self-compassion work
    • Barriers to treatment – stigma, finances, ADHD myths
  • Beschränkungen der Forschung und mögliche Risiken
    • Limited research on hormones, hard to study
    • Limited research on women of color 
    • Limited research on trans and non-binary individuals
    • Limited research on female-specific treatment modalities and outcomes

Zielpublikum

  • Anwälte
  • Sozialarbeiter
  • Psychologen
  • Ehe- und Familientherapeuten
  • Sprachheilpathologen
  • Lehrer
  • Schulverwalter
  • Berater für Suchtfragen
  • Beschäftigungstherapeuten
  • Assistenten für Ergotherapie
  • Krankenschwestern
  • Ärzte

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